Logo

Έτος Μαθηματικών & Παρουσίαση προγραμμάτων

Με αφορμή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών, το 2ο Γυμνάσιο Πύργου διοργάνωσε την πρώτη φάση των εκδηλώσεων του.

Την ευθύνη συντονισμού από την νέα χρονιά ανέλαβαν οι Μαθηματικοί του σχολείου κ. : Α. Κουκλαμάνη, Α. Αργυρίου και Κ. Παπαδοπούλου.
Την Τρίτη 29-5-018, οι κ. Αργυρίου και Παπαδοπούλου με τους μαθητές-τριες τους, παρουσίασαν μεταξύ των άλλων τους σημαντικότερους μαθηματικούς της αρχαίας Ελλάδας και την προσφορά τους σε όλες τις σύγχρονες επιστήμες, τις γυναίκες Μαθηματικούς στην αρχαιότητα, τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, κ.α. Ειδικότερα αναφέρθηκαν:
  1.  Στην γλωσσική καταγωγή του όρου Μαθηματικά.
  2. Στους πρωτοπόρους μαθηματικούς Ερατοσθένη, Ευκλείδη, Υπατία.
  3. Στο Χρυσό λόγο.
  4. Στην εύρεση και στην πρόσφατη αποκρυπτογράφηση του μηχανισμού των Αντικυθήρων.
  5. Στις διαχρονικές επιστημονικές, κοινωνικές και πολιτικές πεποιθήσεις του Πυθαγόρα.

Η συνεισφορά των μαθητών-τριων στην εκδήλωση ήταν σημαντική γιατί διάβασαν κείμενα και συμμετείχαν με ζωγραφικά τους έργα.

Ο Δντης του σχολείου κ. Γ. Κομιώτης ευχαρίστησε θερμά τις ως άνω καθηγήτριες και τους μαθητές τους, οι οποίοι κάνοντας χρήση των νέων τεχνολογιών, παρουσίασαν με πολυμεσικό τρόπο την διαχρονική σχέση των Μαθηματικών με τις επιστήμες.

Στη συνέχεια οι μαθητές-τριες με τους καθηγητές τους κ. Παλαιολόγου Έλενα, Ηλιοπούλου Δέσποινα και Πανόπουλο Νίκο, παρουσίασαν το πρόγραμμα: "Λησμονημένη Παράδοση, Έθιμα και Παιδικά Παιχνίδια".

Οι διαφάνειες περιλάμβαναν εορταστικά έθιμα και παραδοσιακές εορτές του τόπου μας, διάφορα παραδοσιακά παιχνίδια, παροιμίες, παραδοσιακά ενδύματα και παραδοσιακούς χορούς.

Στη διάρκεια του Προγράμματος, τη χρονιά που πέρασε, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στα Γιάννενα του Παύλου Βρέλλη , στο Λαογραφικό Μουσείο Πύργου, στο χορευτικό Σύλλογο Πύργου και ομιλία στο χώρο του σχολείου για τη σημασία του ενδύματος.

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας έγινε προσπάθεια να αναβιώσει η λαϊκή παράδοση του τόπου μας, να έρθουν οι μαθητές σ’ επαφή με αυτή και να τη συσχετίσουν, κυρίως, με το σύγχρονο τρόπο ζωής. Απώτερος σκοπός του προγράμματος ήταν να εκτιμήσουν οι μαθητές την Παράδοση, να κατανοήσουν την ανάγκη της διατήρησης των στοιχείων της, άλλωστε, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γ. Ιωάννου στο έργο του: <Να σαι καλά δάσκαλε>, η Παράδοση μπορεί να χαρακτηριστεί ένας θησαυρός κρυφός και αλογάριαστος (δηλαδή ανεκτίμητος).

Ακολούθως οι μαθητές-τριες με τους καθηγητές τους κ. Α. Λαμπρόπουλο, Α. Θεοδούλου και Π. Τόγιας παρουσίασαν το πρόγραμμα: "Ξεχασμένα παιγνίδια από το παρελθόν".

Το πρόγραμμα περιελάμβανε παιγνίδια από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, παιγνίδια της αλάνας, πνευματικά, χεροκάμωτα, ατομικά, ομαδικά. Αναβίωσαν τα παιγνίδια αυτά στο χώρο του σχολείου και προέβηκαν οι μαθητές-τριες στη δημιουργία, κατασκευή, παιγνιδιών.

Να σημειωθεί ότι το θεατρικό χορευτικό δρώμενο του σχολείου: "Χορεύοντας με τον μικρό πρίγκιπα", με Υπεύθυνες τις κ. Φ. Δανελιάν και Ε. Μυλωνά, βραβεύτηκε στον Μαθητικό Διαγωνισμό Θεάτρου στην Αμαλιάδα με δύο πρώτα βραβεία: Χορογραφίας και Α΄ ανδρικού ρόλου.

Ο Δντης Γ. Κομιώτης ευχαρίστησε τους διδάσκοντες και διδασκομένους για την πλούσια φετινή χρονιά, που περιελάμβανε πάμπολλες σχολικές δραστηριότητες, θεατρικό, προγράμματα εθνικά, ευρωπαϊκό, βραβεία, διακρίσεις, συμμετοχή σε επιστημονικές έρευνες και άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία. Ευχήθηκε, τέλος, του χρόνου να είμαστε ακόμη καλύτεροι, χωρίς να παραθεωρούμε την διδακτική-εκπαιδευτική διαδικασία.

 
Σχόλια του τύπου:

Εκτύπωση