1ο Πανελλήνιο βραβείο στο 2ο Γυμνάσιο Πύργου στο διαγωνισμό για τον Ποντιακό Ελληνισμό
Το 2ο Γυμνάσιο Πύργου, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα / Διαγωνισμό: «Ποντιακός Ελληνισμός: μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον», κατακτώντας το 1ο Πανελλήνιο Βραβείο στην κατηγορία, ιστολόγιο (blogs).
Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τελεί υπό την Αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Συνδιοργανώθηκε με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και το Υπουργείο Εσωτερικών (πρώην Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης), με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών. Υλοποιήθηκε φέτος για τρίτη χρονιά, με βασική επιδίωξη να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια), τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας.
Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, μαθητές-τριες του 2ου Γυμνασίου Πύργου, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν το blog: «Το 2ο Γυμνάσιο Πύργου τιμά τον Ποντιακό Ελληνισμό και… θυμάται», με το οποίο προσπάθησαν να αναδείξουν ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας και του τρόπου ζωής των Ποντίων, αλλά και της προσφοράς τους στον νεοελληνικό πολιτισμό. Παράλληλα θέλησαν να ξαναζωντανέψουν τις μνήμες για τη διαδρομή και την τραγική μοίρα, ενός ζωντανού και αυθεντικού κομματιού του Ελληνισμού, που ξεριζώθηκε και υπέφερε τόσο, αλλά διατήρησε αναλλοίωτη την παράδοσή του στο πέρασμα των χρόνων. Γιατί η λήθη είναι η κερκόπορτα που επιτρέπει στα λάθη του παρελθόντος να εισβάλουν στο μέλλον, ενώ η ιστορική μνήμη είναι γνώση και η γνώση είναι δύναμη, που μας επιτρέπει να αγωνιζόμαστε για έναν καλύτερο κόσμο.
Στη δημιουργία του blog συμμετείχαν οι μαθητές-τριες: Αλεξανδρόπουλος Κωνσταντίνος, Αναστασόπουλος Μάριος-Αναστάσιος, Αργυρίου Μαρία-Πελαγία, Αρτουμάς Αλέξανδρος-Χαράλαμπος, Ασημακόπουλος Ιωάννης, Αυγερινόπουλος Χρήστος, Αυγερινοπούλου Γεωργία, Βαμβακά Φωτεινή, Βαρζελιώτη Χριστίνα, Βερμέ Διονυσία, Γαλανόπουλος Κωνσταντίνος, Δρίλιας Γεώργιος, Ζαπάντης Ανδρέας, Θεοδωροπούλου Αθανασία, Καλαντζή Αγγελική, Καραμάνης Κωνσταντίνος, Καστανά Παναγιώτα, Κολλύρης Χρήστος, Κόρδας Μάρκος-Δημήτριος, Κυριακοπούλου Χρυσάνθη, Λύκος Γεώργιος, Μούτσος Ηλίας, Μπαρτζιώτη Σοφία-Μαρία, Μπλάθρα Αναστασία, Μπούκη Χαραλαμπία, Ξένος Ανδρέας, Παναγιωτακοπούλου Αντωνία, Παπανικολάου Παναγιώτης, Παρασκευόπουλος Νικόλαος και Ποϊραζίδη Νικολία, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας πληροφορικής κ. Σωτηροπούλου Κωνσταντίνας και των φιλολόγων κ. Θεοδωροπούλου Νικολέττας και κ. Χέλη Κωνσταντίνας.
Οι μαθητές-τριες εργάστηκαν με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα για πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Έγιναν ταυτόχρονα ερευνητές-κυνηγοί αλλά και δημιουργοί πληροφοριών. Διαπίστωσαν τη δυσκολία που έχει η διαδικασία της αναζήτησης έγκυρης και έγκαιρης πληροφορίας, την ευθύνη της επιλογής, αλλά και τη χαρά της συνεργασίας και της προσφοράς.
Ο Δντης του σχολείου κ. Γεώργιος Κομιώτης συνεχάρη τους μαθητές-τριες του διαγωνισμού και τις καθηγήτριές τους, που για μία ακόμη φορά χάρισαν τη νίκη, την πρώτη θέση και σε αυτόν τον διαγωνισμό.