Logo
  • Το σχολείο μας.

    Το σχολείο μας.

Το 2ο Γυμνάσιο Πύργου τιμά και γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

hmer glos1

Η 26η Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στον εορτασμό των γλωσσών. Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, καθιερώθηκε το 2001. Φέτος, συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την καθιέρωση του εορτασμού της. Κάθε χρόνο, την ημερομηνία αυτή ενώνουν τη φωνή τους το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (European Center for Modern Languages) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) με σχολεία, Πανεπιστήμια, γλωσσικά ινστιτούτα, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και απλούς πολίτες απ’ όλη την Ευρώπη αλλά και όλον τον κόσμο για να εορτάσουν τη γλωσσική πολυμορφία, διοργανώνοντας ποικίλες εκδηλώσεις.

  

Το 2ο Γυμνάσιο Πύργου συμμετέχει ενεργά κάθε χρόνο στην προσπάθεια της προώθησης της διδασκαλίας και εκμάθησης των γλωσσών για όλους τους μαθητές αδιακρίτως διότι οι γλώσσες αποτελούν πολύτιμο κομμάτι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που οφείλουμε να διαφυλάξουμε, να καλλιεργήσουμε και να αναδείξουμε. Χρησιμεύουν ως γέφυρες επικοινωνίας με άλλους πολιτισμούς, προάγοντας την αμοιβαία κατανόηση, την αλληλεγγύη και την κοινωνική συνοχή και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες.

hmer glos2

Έτσι λοιπόν, συνεχίζοντας την παράδοση του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τον Covid 19 και τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα υγιεινής, οι καθηγήτριες των ξένων γλωσσών του 2ου Γυμνασίου διοργάνωσαν τη Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021 εκδήλωση στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου, με την προβολή-παρουσίαση ανά τάξη για την σημασία της ημέρας και μία σειρά διαδραστικών δραστηριοτήτων και οι γενικοί στόχοι της ημέρας ήταν:

Να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών, με σκοπό την αύξηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης.
Να ενημερώσουν για την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης
Να ενθαρρύνουν την εκμάθηση ξένων γλωσσών, μέσα από το σχολείο.

hmer glos3

Το φετινό θέμα της Ημέρας για το 2ο Γυμνάσιο ήταν η Γέφυρα ως Σύμβολο επικοινωνίας, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Γέφυρα και γεφύρωση– προσφέρονται όσο ελάχιστα στη χρήση μεταφορών και συμβόλων. Ιδιαίτερα γοητευτικές ως σύμβολα ένωσης των αντιθέτων. Η γέφυρα έχει ως σκοπό την ένωση αντίπερα πλευρών, που σαν αποτέλεσμα έχει την ομαλή και θεμιτή εξομοίωση των διαφορών.

Η ΓΕΦΥΡΑ ως Σύμβολο επικοινωνίας των Πολιτισμών που ενώνει και επιτρέπει την ανταλλαγή και την Αρμονία. Με την δύναμη των Γλωσσών, των Λέξεων μπορούμε να χτίσουμε τις γέφυρες του μέλλοντος γιατί μας ενώνουν πολλά με όλους τους λαούς της Γης.

Η επιστήμη ως γέφυρα στη ζωή του ανθρώπου με τον εκπαιδευτικό να αποτελεί αμέριστη στήριξη του νέου στην ακατάπαυστη διαδικασία της καλλιέργειάς του.

‘’Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται η γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Και όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες.’’ Ν. Καζαντζάκης

hmer glos4

Ο ρόλος του δασκάλου δεν περιορίζεται στη μετάδοση γνώσεων αλλά συνδέεται και με την ολόπλευρη μόρφωση του νέου. Μέσω αυτής της τεράστιας επίδρασης στην προσωπικότητα και την ψυχοσύνθεση του ατόμου, ο εκπαιδευτικός «διαμορφώνει» ανθρώπους και χαρακτήρες.

Τέλος, η Μουσική η πιο γοητευτική Γέφυρα Επικοινωνίας που ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς. Η μουσική είναι διεθνής γλώσσα. Η μουσική φτιάχνει γέφυρες και ενώνει ψυχές σε άλλο επίπεδο από το συμβατό. Ξεπερνά όλα τα σύνορα, τους κανόνες, τα ήθη, τα έθιμα και τις δοξασίες και απευθύνεται κατευθείαν στην καρδιά ή μάλλον στην ψυχή! Είναι ενέργεια! Έχει δηλαδή τη δική της μοναδική δύναμη ώστε να σμίγει θαυμάσια κουλτούρες και λαούς που δε θα φανταζόμασταν ότι μπορεί να έχουν κοινά σημεία, πλούσιους και φτωχούς, νέους και ώριμους ανθρώπους.

Στην εκδήλωση έγινε αναφορά στους συμβολισμούς της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών με εικόνες, τραγούδια, αινίγματα και διαδραστικά παιχνίδια, με έμφαση στην σημασία της γλωσσομάθειας που ευνοεί την βαθύτερη επικοινωνία μεταξύ των λαών, βοηθά στην καταπολέμηση των διακρίσεων και των προκαταλήψεων και διαμορφώνει έναν πιο ανοιχτό τρόπο σκέψης.

Τις δράσεις και δραστηριότητες επιμελήθηκαν και συντόνισαν οι καθηγήτριες κ.: Αικατερίνη Ζούνη- Γαλλικής Γλώσσας, Δέσποινα Ηλιοπούλου –Γερμανικής Γλώσσας, Αθηνά Παναγούλια και Αναστασία Διαμαντοπούλου- Αγγλικής Γλώσσας.