Logo
  • Αρχική
  • Σχολική Ζωή
  • Προγράμματα
  • Πολιτιστικά
  • Αδελφοποίηση με το γαλλικό σχολείο Saint-Thοmas d?Aquin της Lyon 2015

Αδελφοποίηση με το γαλλικό σχολείο Saint-Thοmas d?Aquin της Lyon 2015

Αδελφοποίηση με το γαλλικό σχολείο Saint-Thomas d?Aquin στην πολη της Lyon, με θεμα "με τo σύνθημα citius ? altius ? fortius (πιο γρήγορα ? πιο ψηλά ? πιο δυνατά?.

Tο ταξίδι των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Πύργου πραγματοποιήθηκε από τις 30 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου 2015 για την αδελφοποίηση με το γαλλικό σχολείο Saint-Thοmas d?Aquin στην πόλη της Lyon, με θέμα ?Στα βήματα του Henri Didon ? με τo σύνθημα Citius ? Altius ? Fortius (πιο γρήγορα ? πιο ψηλά ? πιο δυνατά).

index
Απόσπασμα Τοπικής εφημερίδας «Le Progr?s» της 4ης Απριλίου 2015

«Δεν έχετε συνειδητοποιήσει ότι βάζουμε τα θεμέλια μίας ανταλλαγής μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας, μιας αδελφοποίησης ανάμεσα στο σχολικό μας συγκρότημα του Ουλέν και στο 2ο Γυμνάσιο Πύργου, το οποίο υποδεχόμαστε εδώ για λίγες ημέρες» δήλωνε ο κ. Φιλίπ Μπλαν, Διευθυντής του Γαλλικού σχολείου, την Πέμπτη το πρωί, στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του σχολικού συγκροτήματος.

Θέλοντας να τιμήσουμε τον Δομινικανό Πάστορα Ανρί Ντιντόν που συνέβαλε πρώτος, με τον φίλο του Πιερ Ντε Κουμπερτέν, στην προώθηση της αθλητικής παιδείας στην Γαλλία στα τέλη του 19ου αιώνα και που είναι ο εφευρέτης του συνθήματος CITIUS ? ALTIUS ? FORTIUS για την αναβίωση των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896.

Oι 26 μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου μαζί με τον Διευθυντή του σχολείου κ. Φωτεινόπουλο Γεώργιο, την υποδιευθύντρια κα Ανδρουτσοπούλου Παρασκευή, την καθηγήτρια χημείας Μανδηλαρά Μαρία και την υπεύθυνη του προγράμματος, καθηγήτρια γαλλικών Ζούνη Αικατερίνη, ετοίμασαν τις βαλίτσες τους με πολύ ενθουσιαμό και πολλές προετοιμασίες για να συναντήσουν τους μαθητές του γαλλικού σχολείου και να τους παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στον Henri Didon, στους Ολυμπιακούς Αγώνες, και στην περιοχή μας με όμορφα τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις.

Είχαν ακόμη την ευκαιρία να περπατήσουν στην παλιά πόλη της Lyon, να θαυμάσουν τα αξιοθέατά της, να γνωρίσουν μαθητές των αντίστοιχων τάξεων, να ανταλλάξουν απόψεις, να ανακαλύψουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα της Γαλλίας, να παρακολουθήσουν ορισμένα μαθήματα, να ξεναγηθούν στις αίθουσες διδασκαλίας και να γευματίσουν στο κυλικείο του σχολείου.

Εκτός από την θερμότατη υποδοχή που τους επιφύλαξε ο Philippe Blanc, Διευθυντής του σχολικού συγκροτήματος Saint-Thοmas d?Aquin που απαριθμεί 1700 μαθητές, και ο Σύλλογος των καθηγητών, τους περίμενε μια έκπληξη στο Δημαρχείο της πόλης, όπου τους υποδέχτηκε ο Αντιδήμαρχος Georges Tranchard σε μια εγκάρδια τελετή για την πρώτη επίσκεψη ελλήνων μαθητών στον χώρο, με την υπόσχεση ότι θα είναι η απαρχή πολλών συναντήσεων στο μέλλον.  

Αυτές οι πρωτοβουλίες όπως της ανταλλαγής μεταξύ των σχολείων, σηματοδοτούν την στενή συνεργασία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και δίνουν την δυνατότητα σε όλους τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν και να αντιληφθούν ότι είναι πολίτες μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας ανθρώπων που έχουν όφελος να ανταλλάσσουν και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους σε όλους τους νευραλγικούς και πολλά υποσχόμενους τομείς του μέλλοντος όπως της εκπαίδευσης, γιατί το μέλλον του κόσμου ανήκει στην νεολαία, όπως έλεγε ο Δομινικανός Πάστορας και εκπαιδευτικός Ανρί Ντιντόν.

Εχουμε πολλά να διδαχθούμε από ανθρώπους σαν τον Ηenri Didon, που ήταν φωτεινή φιγούρα για την εποχή του, αλλά και οραματιστής που ασχολήθηκε με την θετική δράση της σωματικής άσκησης για το παιδί, τον έφηβο και την επίδρασή της στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και την ανάπτυξη της προσωπικότητας.

Η δράση του Ντιντόν με τον Κουμπερτέν για την προώθηση του αθλητισμού και την αδελφοσύνη μεταξύ των λαών δείχνει την θετική συμβολή των δύο ανδρών στην πολιτική και κοινωνική διαμόρφωση του 19ου αιώνα και πιο πέρα ακόμη. Ο Ντιντόν εξάλλου θεωρούσε τον εαυτόν του εκπαιδευτικό του 20ου αιώνα και όχι αδίκως αφού ήθελε να διαμορφώσει ανθρώπους ικανούς να διαβάζουν την ώρα στο παγκόσμιο ρολόϊ, ?des hommes qui puissent lire l?heure sur le cadran du monde?!

Αυτή η συναδέλφωση των λαών είναι ο στόχος της αδελφοποίησης των δύο σχολείων μας, η ουσία και ο λόγος που πραγματοποιείται η ανταλλαγή και η γνωριμία των μαθητών μας με τους γάλλους μαθητές, το άνοιγμα σε άλλους πολιτισμούς και η επικοινωνία των παιδιών με σκοπό τον αμοιβαίο σεβασμό και την σύσφιξη των σχέσεων δύο λαών που συνδέονται με μια φιλία ιστορικά διαχρονική.

ΖΟΥΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Δρ. Γαλλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Εκτύπωση